Jiří Mališ | Články / Recenze | 07.11.2017
Synthpopový projekt Norky Anny Lotterudové, nazvaný Anna of the North, se poprvé představil před třemi lety se singlem Sway, kterému se nejvíce popularity dostalo remixem od The Chainsmokers. A ačkoliv debutové desce Lovers předcházelo vydání pěti singlů, o největší promo se kapele postaral Tyler, the Creator, který s vokály Lotterudové pracoval ve dvou skladbách letošní desky Flower Boy.
Úvodní skladba Moving On začíná osmdesátkovým rytmem a melancholický hlas zpěvačky připomene brigádu podobných singlů. Zasněné melodie tu doprovází něžný hlas zpívající o nešťastných láskách, zlomených srdcích a naivních nadějích. V následující Someone poprvé vystoupí do popředí Novozélanďan Brady Daniell-Smith, který se celému albu stará o produkci. Jeho energické samply bicích lehce probouzejí z polospánku, což sedí tématu nezávazného opilého laškování. Nečekejte ale napodobeninu konceptu bujarého víkendu, jaký na albu Melodrama předvedla Lorde. Anna of the North chodí na party ze zásady zachmuřilá, ve snaze zapomenout na nepovedený vztah. O tom, jak se jí to v drtivé většině případů nedaří, je pak zbytek alba.
Synthpopové melodie vzbuzují představu dívky se zlomeným srdcem, která si vylévá srdce brekem za poslechu gramofonových desek rodičů. Emoční nevyrovnanost desky pak věrohodně reflektuje deník náctileté – Feels a Friends jsou vystřízlivěním a vzpomínkami na všechno zlé, zatímco závěrečná All I Want končí naivním: „Can you stay the night?“ Překvapením je předposlední Fire, jejíž výbušnost si nezadá s dánskou popovou královnou Mø.
Lovers jen sotva představují revoluci, loni s podobným debutem přišla třeba britská Shura a stejně jako její Nothing's Real, i Lovers je na druhý poslech jen o příjemných, ale neohromujících déjà vu. Romantická nostalgie se do kabátu z osmdesátek halí elegantně, desce však chybí buď více nadšení, anebo naopak kompletní ponor do zoufalství.
Anna of the North - Lovers (Honeymoon, 2017)
www.annaofthenorth.bandcamp.com/album/lovers
Klára Šajtarová 14.05.2024
Tvorba Doodseskader je jako palimpsest odhalující nové vrstvy s každým dalším poslechem. Tady se překračují hranice žánrů, tady uchvacují zdánlivě neslučitelné elementy.
Fí Poláchová 05.05.2024
Na předchozí nahrávce se snažili posluchače pobavit experimentováním s různými žánrovými prvky, kdežto u Saviors se vrátili k punkrockovým kořenům, hutným kytarovým riffům a intenzivním bicím.
Tereza Bartusková 30.04.2024
Z internetového blogu, zaměřeného na chicagskou hudební scénu, vytvořil jeho zakladatel Cole Bennett během jedné dekády Lyrical Lemonade, jak ho známe dnes.
3DDI3 27.04.2024
Zack Overkill je klasický noirový protagonista, který zahání depresi vzpomínkami na staré dobré časy a užíváním silných drog.
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.