Jiří Mališ | Články / Sloupky/Blogy | 29.06.2017
Ať už šlo o “vylepšené” bezpečností procedury, které způsobily půlhodinové fronty před areálem, výpadek proudu během koncertu RÜFÜS nebo bezhlavý nářez v podaní Justice, začátek hlavních dnů Roskilde Festivalu nebyl pětihvězdičkový. Francouzské elektronické duo sice set načalo s největšími hity D.A.N.C.E. a Genesis, ale když pak půl hodiny hráli méně známé skladby, publikum začalo řídnout. Další exodus nastal s příchodem deště a na rozloučenou kapele mával značně prořídlý dav. Názor Justice se nedozvíme, během hodinového vystoupení neřekli ani slovo a koncert postrádal... charakter.
Za lepší konec to vzali při otevírání Avalon stage američtí A Day to Remember. Hned na úvod zahráli nejpopulárnější All I Want a energie, kterou vlili do publika, vydržela až do konce. Na hranici pop punku a metalcore zahráli nové i starší skladby a komunikace s publikem byla špičková. A kdybyste váhali, co je “crowdsurfing on top of crowdsurfing”, tak brzy snad budou venku fotky muže, který stojí na břiše crowdsurfera a oba se nechávají unášet směrem k pódiu. Ode mě ty fotky nečekejte, já je držel nad zemí.
Z jednoho moshpitu do druhého se šlo i během Idles. Bristolský kvintet hraje tvrdý punk šmrncnutý britským hospodským humorem (Kolik optimistů je zapotřebí k výměně žárovky? Žádný!) a špetkou romantiky a s fanoušky to umí skvěle. Kytaristi se zapojili do moshpitu, zapluli si na rukou a odvděčili se nejlepším koncertem dne. Titul ale málem připadl Kevinu Morbymu, který dokázal, že rock n’roll ještě není mrtvý. Publikum skvěle reagovalo na všechny písničky a rozhodně nepřišlo jen na největší hit Dorothy.
Poslední moshpit byl na programu pod taktovkou G-Eazyho. Americký rapper sice nepředvedl bůhvíjakou šou, ale o tu se postarali sami diváci. Hromadě skákajících těl bylo jedno, kolik procent zpěvu je z podmazu, a když se ozvaly první tóny nejznámější skladby Me, Myself & I, založili jsme v kotli sbor a ještě několik minut po koncertu zpívali: „Solo ride until I die...“
Roskilde Festival 2017
28. 6. 2017, Roskilde, Dánsko
redakce 10.05.2024
Krátká anketa pro pianistku švýcarské kapely Glaston, před pražským koncertem.
Michal Pařízek 09.05.2024
Na smíchovském břehu proběhnou dvě akce, které stojí za to neminout, v rámci určitého zrychleného režimu snad půjde oběhnout MeetFactory i Underdogs‘. A zítra do Brna!
redakce 07.05.2024
Kanadská avantgardní písničkářka, producentka a kytaristka Vicky Mettler vystoupí za týden v MeetFactory. Co dělá ve volném čase a na čem nejvíce pracuje?
Michal Pařízek 03.05.2024
Festivaly, svátky, narozeniny. Jako by toho nebylo málo samo o sobě a teď se k tomu přidalo i mistrovství světa ve snookeru...
redakce 01.05.2024
Donaufestival 2024 opět potvrdil komplexnost dramaturgie a genius loci historického rakouského městečka na břehu Dunaje.
redakce 29.04.2024
Odjíždíme dojatí a tento rok i trochu hladoví, ale rozhodně ne po zážitcích, těch máme plné kapsy.
Michal Pařízek 19.04.2024
Tohle je Šejkr Sharpe edition, ne snad tedy úplně komplet, ale vlastně nakonec ano. V pořadu zazní hned několik ukázek z programu plus jedna motivační na závěr směřuje taky na…
Michal Pařízek 05.04.2024
O Liv.e více v dubnovém Full Moonu, ten text vůbec nebyl v plánu, ale prostě musel ven. Ona sama říká, že když nahrávala loňské album Girl in the Half Pearl,…
Zuzana Valešová 30.03.2024
Zatiaľčo minulý rok pôsobila Žižkovská noc ako taký “kočkopes”, tento rok nastúpila v plnej sile s jasnou správou, myšlienkou a víziou mne viac než sympatickou.
Michal Pařízek 22.03.2024
„Světová zpráva o štěstí zařadila Česko na 18. místo.“ No to se mi ulevilo, pak že jsme na tom špatně.